Simon

Viktiga vardagsbestyr dominerar våra vardagliga liv

Är det du som är han? Ett experiment.


Jag var ute med min gode vän M för några veckor sedan. Vi hade druckit en del och var i lagom orepresenterbart skick på en nattklubb. När vi närmar oss baren kommer en tjej fram till mig och utbrister energiskt ”Men herregud, är det du som är HAN?”.

I mitt på förekommande anledning urfokuserade och förvirrade sinnesstadie avvaktar jag en sekund eller två innan jag svarar ”Ja” varpå tjejen blir totalt star-struck och skriker ”Iiiiiiiiih, det kan inte vara sant!”.

Nu var bollen i rullning, jag hade ingen aning om vem hon trodde jag var men jag (och min gode vän M) beslutade oss tyst för att spela vidare på denna faschinerande men ändå bisarra händelse.

Vi leder tjejen och hennes kompis till ett bord lite vid sidan av för att dels försöka luska ut vem hon trodde jag var och för att ha lite kul med hela situationen.

Tjejen frågar mig om jag känner Kissie eller Blondinbella varpå jag svarar ”Självklart gör jag det!”, vilket jag förstås inte gör och dessutom är ganska glad för att jag inte gör. I det här läget börjar min analytiska hjärna processa informationen som presenterats hittills. Jag drar slutsatsen att hon tror jag är en kändisbloggare och säger ”Men… jag tycker att det dom gör är bullshit. De skriver ju bara om produkter de får betalt för att skriva om och om sina tråkiga liv. Jag däremot, jag skriver ju om viktiga saker.”.

Här kan vi klippa berättelsen och komma till poängen med denna blog. Det måste vara en ”calling”, en ”meant to be”. Jag ska börja blogga (kanske inte om viktiga saker, men jag lovar försöka).

Kommentera

